In één dag gratis de wereld rond tijdens de Wereldfair
Op maandag 5 juni (Tweede Pinksterdag) kun je in en rond Museum Volkenkunde in één dag de hele wereld over tijdens de Wereldfair. Struin langs de marktkramen met bijzondere handgemaakte en fairtrade producten, geniet van demonstraties en muziek of doe mee aan een van de workshops.
De Wereldfair bestaat uit meer dan 60 kramen in de Museumtuin. Een breed aanbod aan activiteiten voor het hele gezin en uiteraard heb je de mogelijkheid om de tentoonstellingen in het museum te bezoeken. Tussen de marktkramen vind je bijzondere acts met steltlopers, Japans zwaardvechten en Indonesische dans. Muzikale verrassingen zijn er o.a. van kora speler Zoumana Diarra en Roda da Holanda, die Braziliaanse samba combineert met Hollandse gezelligheid.
> Bekijk hier ons coole musea voor kids overzicht
Zelf aan de slag
Ga zelf aan de slag met een van de workshops. Recycle papier tot een Oegandese armband, leer muziek maken met een kalebas of maak je eigen mini altaar, compleet met mini Boedha. Doorlopend kun je tekenen aan mega kleurplaten, levensgroot Mikado spelen of even uitrusten in de Marrakesh-tent met heerlijke Marokkaanse thee en waterpijp of laat een henna tatoeage zetten.
Bezoek de tentoonstelling COOL JAPAN en vindt daar inspiratie voor de workshop manga tekenen, op Japanse wijze papier maken of kalligraferen. Luister naar een familieverhaal bij het Japanse vertelkastje, de kamishibai, of maak eindelijk je verzameling Pokémonkaarten compleet bij de ruiltafel.
Meer informatie over Wereldfair
De Wereldfair is op 5 juni van 10-17.00 uur. Toegang tot Museumtuin en activiteiten is gratis. Voor een aantal workshops wordt een kleine bijdrage voor materiaal gevraagd. Wil je ook het museum bezoeken? Daarvoor wordt de reguliere prijs gevraagd. Museumkaart is geldig.
Bekijk het complete programma op www.volkenkunde.nl
[ssba]Auteur: Nicole Gorseling
Nicole is eigenaar van MoodKids, getrouwd met Dennis en moeder van zoon Job (2008). Na een korte carrière als juf en bij verschillende uitgeverijen te hebben gewerkt, is ze gestart met MoodKids. Daarnaast heeft ze samen met Dennis een marketingcommunicatiebureau.