Leuk uitje: Redden en Blussen in Aviodrome
Ook dit jaar organiseert Aviodrome weer een tweedaagse fly-in met als thema ‘Redden en blussen’. Compleet met bijzondere blus- en reddingsvoertuigen en –vliegtuigen van politie, brandweer en ambulance staat Luchtvaart-Themapark Aviodrome op 20 en 21 augustus in het teken van diverse helden uit heden en verleden. Ook Brandweerman Sam komt langs!
Optredens en demonstraties Aviodrome
Bezoekers kunnen op 20 en 21 augustus originele Amerikaanse politievoertuigen bewonderen en een grote bluswagen van de Brandweer bekijken. Er zijn spannende demonstraties met speurhonden en de Zingende Kapsters zingen hits uit de jaren ’40 en ’50 terwijl ze de mooiste kapsels creëren, de Dierenambulance verzorgt gewonde knuffels en de kleinste bezoekers kunnen op de foto met Brandweerman Sam.
Ook kan men zelf de held spelen door uit een echte Boeing 747 te abseilen, een stormbaan te overwinnen of met een speurhond op zoek te gaan naar verdachte pakketjes.
Historische helden
Maar er is meer. Net als vorig jaar komen verschillende historische vliegtuigen naar Aviodrome. Zo kunnen bezoekers een rondvlucht boeken op de Consolidated PBY-5A, kortweg Catalina genoemd. Dit is een vliegboot die zowel op het water als op een landingsbaan kan landen (en dit op Aviodrome ook doet). De Catalina werd door diverse strijdkrachten, waaronder ook de Nederlandse marine, gebruikt vanaf 1936 tot ruim na de Tweede Wereldoorlog. Ook is er een authentieke Spitfire te bewonderen, een Brits jachtvliegtuig. Het toestel werd in 1938 in productie genomen en gedurende de gehele Tweede Wereldoorlog ingezet door de geallieerden, voornamelijk door de RAF.
Openingstijden
Aviodrome is tijdens het evenement ‘Fly-in: Rescue Heroes’ op 20 en 21 augustus geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Entree is gratis voor bezoekers in bezit van een Museumkaart. Meer informatie is te vinden op www.aviodrome.nl.
Auteur: Nicole Gorseling
Nicole is eigenaar van MoodKids, getrouwd met Dennis en moeder van zoon Job (2008). Na een korte carrière als juf en bij verschillende uitgeverijen te hebben gewerkt, is ze gestart met MoodKids. Daarnaast heeft ze samen met Dennis een marketingcommunicatiebureau.